Jakie umiejętności można zdobyć, podejmując pracę w jednej z najszybciej rozwijających się instytucji finansowych?

2017-07-28 16:13:16

Czy zastanawiasz się czasem, jakie umiejętności można zdobyć, podejmując pracę w jednej z najszybciej rozwijających się instytucji finansowych? Liderzy z krakowskiej jednostki Contact Center Alior Banku zdradzają atuty tej pracy i zachęcają do aplikowania na stanowisko młodszego specjalisty ds. obsługi klienta.

W tym wywiadzie poznasz dwoje liderów, z którymi możesz rozpocząć współpracę: Lucynę Nawieśniak oraz Marcina Parandyka.

 

- Jak w waszym przypadku zaczęła się współpraca z Alior Bankiem i jak wspominacie proces rekrutacji?

Lucyna Nawieśniak: Szukałam firmy, która zatrudni mnie na praktyki. Mimo tego że nigdy nie pracowałam w bankowości, wydało mi się to ciekawym wyzwaniem, i to – jak się okazało – nawet na długie lata. Samo spotkanie rekrutacyjne kojarzy mi się bardzo dobrze. Było to moje pierwsze poszukiwanie pracy, a do tej pory wspominam z uśmiechem, jak w pierwszych minutach rozmowy cały stres opadł dzięki panującej tam przyjaznej atmosferze. Z procesu rekrutacji zapadła mi też w pamięć… pomarańcza w zadaniu sprawdzającym kreatywność.

Marcin Parandyk: Poszukiwałem pierwszej poważnej pracy i z polecenia kolegi poszedłem na spotkanie rekrutacyjne. Sama rozmowa przebiegła bezstresowo i  w bardzo przyjaznych warunkach. To pierwsze wrażenie poznania przyjaznych i pozytywnych osób wpłynęło na dalszą, długoletnią współpracę z bankiem.

- Jaką szansę rozwoju dała wam praca na infolinii?

Marcin Parandyk: Praca na infolinii Alior Banku to szansa na rozwój dla każdego konsultanta. W moim przypadku to poprawa umiejętności komunikacji z ludźmi, bo wpływa w dużej mierze na to, co się mówi i w jaki sposób, ale zyskuje się również większą pewność siebie.

Lucyna Nawieśniak: Zgadzam się. Po sprawdzeniu się w pracy na infolinii otwiera się wiele możliwości w sferze finansów i bankowości, a także innych stanowisk w strukturach banku. Tak jak większość z nas, zaczynałam od podstawowej obsługi klienta, ale mając stały kontakt z tzw. coachem, po cichu zaczęłam marzyć właśnie o tym stanowisku. Wzięłam więc udział w rekrutacji i… przeszłam ją pozytywnie. To był duży i ważny krok w mojej karierze, który po jakimś czasie umożliwił mi wejście na kolejny szczebel i podjęcie pracy lidera sekcji, którym jestem obecnie.

- Jak w takim razie oceniacie pracę na infolinii?

Marcin Parandyk: Na pewno odkąd zostaliśmy konsultantami nasze podejście się zmieniło. Myślę, że składa się na to zarówno zrozumienie, jak i szacunek do tego rodzaju pracy. Jesteśmy pracownikami banku, i jest to dokładnie taka sama praca jak w oddziale: wiąże się z dużą odpowiedzialnością, jasno określonym zakresem obowiązków i sporą wiedzą do przyswojenia. Jest to możliwe dzięki cyklom szkoleniowym, które przechodzi każdy po pozytywnym wyniku rekrutacji.

Lucyna Nawieśniak: To co mówi Marcin jest bardzo ważne, bo wiele ludzi postrzega contact center przez stereotyp „pracy na słuchawce”. Natomiast jest to praca w banku, związana z pewnego rodzaju prestiżem i przede wszystkim dająca możliwość rozwoju w branży finansowej, szlifowania swoich umiejętności. Rozmowy telefoniczne to tylko jedno z narzędzi wykorzystywanych w pracy z klientem.

- Komu w takim razie polecilibyście tę pracę?

Marcin Parandyk: Uważam, że dla każdego, kto szuka własnej ścieżki zawodowej, nasz bank może okazać się idealnym miejscem do startu. Jest to branża finansowa, bardzo stabilna sama w sobie, bo napędza pozostałe dziedziny gospodarki. A to właśnie jednostki związane z obsługą klienta są jej motorem napędowym. Dodatkowo Alior Bank to wciąż młoda, innowacyjna instytucja, która na drodze do własnego wzrostu daje szansę naprawdę intensywnego rozwoju pracownikom. Taka praca uczy samodzielności i sprawnego poruszania się w świecie pracy i oczekiwań pracodawców praktycznie ze wszystkich branż. 

Lucyna Nawieśniak: Przez trzy lata pracy tutaj poznałam mnóstwo osób, w różnym wieku, o rozmaitych profilach zawodowych. Niezależnie od tego czy jest się studentem, który chce dorobić, absolwentem szukającym swojej drogi zawodowej, czy matką opiekującą się dziećmi, ta praca daje świetne możliwości rozwoju i szansę na kontynuowanie kariery na wyższych szczeblach. Tu każdy z nas ma realny wpływ na to, jak działa Alior Bank, a przy okazji odkrywa w sobie talenty, z których nie zdawał sobie wcześniej sprawy.

- Co sądzicie w takim razie o możliwości zatrudnienia w oparciu o umowę zlecenie bądź też umowę o pracę?

Marcin Parandyk: Umowa zlecenie bywa wygodniejsza dla studentów, bo umożliwia im większą elastyczność uzgadniania grafiku pracy odpowiednio do zajęć na uczelni, także gdy studiują w trybie dziennym. Z umową o pracę wiążą się pewne dodatkowe benefity, typu: karta sportowa czy dofinansowanie do prywatnej opieki zdrowotnej.

- Jak oceniacie atrakcyjność branży finansowej i środowisko, w którym się znajdujecie? Jest to przyszłościowy zawód?

Lucyna Nawieśniak: Kiedy zaczęłam pracę tutaj myślałam: bank, poważna instytucja finansowa – pewnie wszyscy będziemy chodzić sztywno, z krawatami zawiązanymi pod samą szyją. Byłam więc bardzo mile zaskoczona, gdy zobaczyłam jak to wygląda „od kuchni”. Wszyscy są tu pozytywnie nastawieni i przede wszystkim pomocni – to bardzo zachęcające. Można w krótkim czasie zdobyć wiedzę na temat finansów i jednocześnie poznać mnóstwo osób.

Marcin Parandyk: Atrakcyjność akurat w przypadku Alior Banku przejawia się również w spotkaniach integracyjnych, które są organizowane zarówno w ramach zespołów, jak i w gronie całego naszego zespołu pracowników infolinii. W tym kontekście warto wspomnieć również o firmowych olimpiadach sportowych, podczas których można się spotkać z pracownikami Alior Banku z całej Polski i nawiązać przyjaźnie.

- Co w takim razie doradzilibyście osobie, która zastanawia się nad wysłaniem CV?

Lucyna Nawieśniak: Żeby się odważyła, bo odważnym szczęście sprzyja! Alior Bank stawia na innowacje i rozwój pracowników, bo to od nich zależy pozycja banku na rynku. Cele mamy ambitne, ale od początku swojego istnienia śmiałe sięganie po marzenia było główną siłą napędową naszej firmy. A bycie jednym ze współtwórców tego dzieła może być naprawdę ciekawym i cennym wyzwaniem na drodze zawodowej każdego człowieka.

 

© JobNonStop | 2016-2024